بلوئر هوادهی در تصفیه آب و فاضلاب

بلوئر هوادهی در تصفیه آب و فاضلاب

انتخاب یک بلوئر هوادهی مناسب یک تصمیم مهم در هنگام طراحی یک پکیج تصفیه فاضلاب است. انتخاب مناسب تجهیزات دمنده برای کاربرد، و همچنین خرید از یک تامین کننده معتبر، می تواند هزاران دلار در هزینه­ های انرژی، تعمیرات و نگهداری صرفه­ جویی کند. استفاده از دمنده ها برای هوادهی و اختلاط، 75-40 درصد کل انرژی مصرفی در تصفیه ­خانه فاضلاب را تشکیل می ­دهد. به همین سبب انتخاب نوع بلوئر هوادهی مناسب اهمیت بالایی در تصفیه خانه های آب و فاضلاب دارد.
بلوئرهای هوادهی بر اساس نوع سیستم انتقال هوا و فشار و حجم تولیدی به چند دسته تقسیم بندی می شوند: بلوئرهای دوار با جا به جایی مثبت یا روتس، بلوئرهای سانتریفیوژی یا ساید چنل و بلوئر هوادهی اسکرو. بلوئر هوادهی جا به جایی مثبت (PD) یکی از مطرح ­ترین این فناوری ­هاست که توسط برادران روتس در اواخر دهه 1850 مطرح شد. ماشین­ های PD با جریان و فشار به عنوان متغیرهای مستقل عمل می­ کنند. در سرعت ثابت، افزایش فشار، تأثیری روی سرعت جریان ندارد. معمولا راندمان دستگاه در سراسر محدوده عملیاتی مشابه است که باعث می شود دمنده های PD برای کاربرد هایی که به تغییرات زیادی در جریان یا فشار نیاز دارند، گزینه ایده­ آلی باشند.

بلوئر هوادهی دوار با جا به جایی مثبت یا روتس یک بلوئر دو محوره شامل دو موتور و دو یا سه لوب می باشد. با چرخش روتورها عمل مکندگی در بخش ساکشن صورت می گیرد و هوا با فشار بیشتر از قسمت خروجی تخلیه می شود. بلوئرهای هوادهی روتس توان دمندگی و مکندگی بالایی دارند و در ظرفیت های مختلف هوادهی مورد استفاده قرار می گیرند. هوای خروجی بلوئرهای هوادهی روتس عاری از هرگونه روغن و چربی می باشد، به همین سبب در صنایع حساس به آلودگی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. شکل زیر چهار مرحله فشرده ­سازی یک دمنده سه لوب را نشان می­ دهد.

ردیف
مزایای بلوئر هوادهی روتس

 

1
امکان استفاده در فشارهای بالا
2
قابلیت تنظیم فشار و میزان هوای خروجی
3
دامنه گسترده هوادهی
4
مقاومت بسیار بالا
5
استهلاک کم
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *