تاثیر شکل دیفیوزر بر راندمان هوادهی در فرایند تصفیه فاضلاب

شکل ­های مختلفی از دیفیوزرهای هوادهی وجود دارد که مطابق با نیازهای مختلف صنعت تکامل یافته ­اند. شکل دیفیوزرها می ‌تواند بر حجم تماس هوا- آب میکروحباب ‌ها /هوای بالارونده تأثیر بگذارد، به طوری که حجم تماس بیشتر، راندمان شناورسازی را بیشتر می ­کند بطوریکه می­تواند بر تشکیل لخته ‌ها نیز تأثیر بگذارد و در نتیجه راندمان تصفیه فاضلاب را افزایش می ­دهد.

برای مطالعه بیشتر در مورد تاثیر سایز حباب هوا در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب اینجا کلیک کنید.

برای بهینه ­سازی سیستم­ های شناورسازی ، استفاده از دو نوع دیفیوزر سنتی، که طولی هستند (شکل a) و دیفیوزر نوع جدید توسعه یافته قارچی  (شکل b) بررسی شدند. نتایج نشان داد که دیفیوزر نوع قارچی از راندمان حذف بالایی نسبت به نمونه سنتی برخوردار است. بنابراین شکل دیفیوزرها بر تشکیل و شکستن لخته­ ها تأثیر دارد.

بنابراین، شکل دیفیوزر بر راندمان هوادهی تأثیر می­ گذارد، که به نوبه خود بر راندمان کلی سیستم نیز اثر می­ گذارد. تأثیر اشکال مختلف دیفیوزرهای متخلخل I، C، S و دیسکی شکل بر عملکرد هوادهی بررسی شده است و مشخص شد که دیفیوزر با شکل I هوادهی بهینه دارد در حالی که دیفیوزر دیسکی شکل ضعیف ­ترین عملکرد را در بین اشکال مورد بررسی دارد. از این رو، درک طراحی دیفیوزرهای هوا برای بهبود راندمان شناورسازی و مصرف انرژی کم با به حداکثر رساندن شکل طراحی، باید مورد توجه قرار بگیرد.
انواع مختلف دیفیوزرها از لحاظ شکل ظاهری
نتیجه عملکزد
I
بهینه هوادهی
S
هوادهی با راندمان کمتر در مقایسه با دیفیوزر I
C
هوادهی با راندمان کمتر در مقایسه با دیفیوزر I
Disk
هوادهی با راندمان کمتر در مقایسه با دیفیوزر I
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *