پکیج تصفيه فاضلاب صنايع نساجي

پکیج تصفيه فاضلاب صنايع نساجي

صنعتی شدن سریع، آسایش را برای بشر فراهم کرده است ، اما بر محیط زیست نیز تأثیرات مخربی گذاشته است. افزایش شدید آلودگی هاي زيست محيطي به دلیل حضور چندین صنعت ، از جمله به دلیل صنعت نساجي ، که مقادیر زیادی فاضلاب حاوی مواد شیمیایی خطرناک تولید می کند ، افزایش یافته است.
فاضلاب های نساجی یکی از منابع اصلی آلودگی محیط زیست هستند که به دلیل وجود رنگ های مختلف در فاضلاب صنعتي است. تخمین زده می شود که سالانه حدود 300000 تن رنگ مصنوعی در سراسر جهان از طريق فاضلاب صنايع نساجي تخلیه مي گردد. برای جلوگیری از تأثیرات منفی ناشی از تخلیه فاضلاب نساجي به اکوسیستم های طبیعی ، فرآیندهای موثری برای تصفيه فاضلاب رنگرزي در حال توسعه است.
این مقاله مروری با هدف ارائه و بحث در مورد پیشرفته ترین و پیشرفت های فنی و علمی در مورد تصفیه فاضلاب صنایع رنگرزي ، شامل فرآیند اکسیداسیون پیشرفته ، فناوري فیلتراسیون غشایی ، فناوری های زيستي ، تخریب بیوشیمیایی ، الکتروشیمیایی ، تخریب فتوکاتالیستی مي باشد. در میان این فناوری ها ،پکیج تصفيه فاضلاب صنايع نساجي بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد و به عنوان یک رویکرد امیدوار کننده در نظر گرفته شده است.

منبع:
Bioengineered , Volume 12, 2021 – Issue 1
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *