پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS

پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS یکی از انواع فرآیندهای اصلاح ­شده فرآیند لجن فعال است که رژیم جریان هیدرولیکی آن از نوع اختلاط کامل است. در این پکیج برای کاهش میزان لجن تولیدشده، اصلاحاتی همچون حذف واحد ته­ نشینی اولیه، اضافه ­شدن واحد آشغالگیر، افزایش حجم مخزن هوادهی و افزایش زمان ماند هیدرولیکی و سن لجن صورت گرفته ­است. این تغییرات باعث کاهش قابل توجه مقدار لجن دفعی و افزايش مقاومت سیستم نسبت به شوک­ های احتمالی کمی و کیفی فاضلاب در مقایسه با فرآیند لجن فعال گردیده ­است.

انعطاف پذيری و پايداری اين سيستم سبب شده ­است كه از پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS برای تصفیه فاضلاب ­های بهداشتی و فاضلاب های صنعتی استفاده­ شود. در این فرآیند میکروارگانیسم ها براي مدت طولاني تری در مخزن هوادهی باقي می مانند، لذا مواد آلی موجود در فاضلاب را به صورت كاملتری مورد استفاده قرار می دهند، در نتيجه لجن به دست آمده از اين روش پايدار بوده، به خوبی آب خود را از دست داده و خشک می شود.

در تصفیه فاضلاب EAAS فاضلاب وارد مخزن هوادهی می شود و با لجن برگشتی به طور کامل مخلوط می شود. محتویات مخزن هوادهی اصطلاحا مایع مخلونط نامیده می شود که معمولا دارای غلظت 1500 تا 5000 میلی گرم در لیتر است. فاضلاب پس از مرحله هوادهی به واحد ته نشینی منتقل می شود. در مرحله ته نشینی، بخشی از لجن ته نشین شده به واحد ته نشینی منتقل می شود و بخشی از آن دفع می گردد.

پارامترهای طراحی پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS

از جمله پارامترهای مهم جهت طراحی تصفیه فاضلاب EAAS نیلفام، زمان ماند هیدرولیکی خوراک، سن لجن، نرخ بارگذاری حجمی، نسبت غذا به میکروارگانیسم و غلظت مواد معلق جامد مخلوط می باشد. به طور معمول زمان ماند هیدرولیکی خوراک در پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS، 36-18 ساعت، سن لجن، 30-20 روز، نرخ بارگذاری حجمی KgBOD5/m3.day 0.4-0.16، نسبت غذا به میکروارگانیسم، 0.15-0.05 و غلظت مواد معلق جامد مخلوط 1500-5000 میلی گرم بر لیتر می باشد

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS

راندمان بالا در تصفيه فاضلاب
لجن تولیدی بسیار کمتر به سبب بالا بودن سن لجن (زمان ماند زیاد) و نسبت F/M پایین
لجن دفعی کاملا تثبیت ­شده و عدم نیاز به هضم و تجهیزات جانبی برای هضم لجن
كيفيت فاضلاب تصفیه ­شده بالا
نیاز کم به اپراتور و بهره برداري ساده
قابلیت جابجایی حتی پس از نصب و راه اندازی
زمان بسیار کم طراحی و اجرای این سیستم
عدم انتشار بو در کلیه مراحل تصفیه
امکان هر گونه تغییر در طول دوران بهره ­برداری از سیستم
سازگار با هرنوع شرایط آب و هوایی
مقاوم در مقابل شوك ­هاي آلي ناشي از حجم زياد فاضلاب و آلاينده هاي آلي

معایب پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS

مصرف انرژي زیاد تجهیزات هوادهي
افزایش هزینه ساخت مخزن هوادهی به سبب حجم زیاد آن
تولید لجن زیاد
نیازمند تصفیه پیشرفته و تکمیلی جهت حذف ازت و فسفر

کاربرد تصفیه فاضلاب به روش EAAS

تصفیه فاضلاب شهرها، روستاها و کمپ ها
تصفیه فاضلاب مراکز درمانی و بیمارستان ها
تصفیه فاضلاب صنایع همچون صنایع دارویی، نفتی، غذایی، لبنی و …
تصفیه فاضلاب فرودگاه ها، هتل ها رستوران ها
تصفیه فاضلاب مراکز آموزشی و مدارس

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS

شرکت مهندسی کاشفان نیل فام تامین کننده تصفیه فاضلاب  EAAS با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به روش EAAS شرکت مهندسی کاشفان نیل فام به مواردی همچون مشخصات فاضلاب ورودی، حجم فاضلاب، جنس پکیج، متریال استفاده شده در ساخت اجزای آن، نوع فرآیند تصفیه، تجهیزات جانبی پکیج و کیفیت فاضلاب خروجی بستگی دارد. هرکدام از این عوامل در تعیین قیمت نهایی پکیج تصفیه فاضلاب تاثیر به سزایی دارند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.