پکیج تصفیه فاضلاب صنایع پالایشگاهی

پالایشگاه های نفت مقادیر زیادی فاضلاب روغنی ایجاد می کنند. این فاضلاب معمولاً حاوی مواد قابل اشتعال است ، بنابراین کلیه تجهیزات پوشیده و آب بندی می شوند. هوای بالای فاضلاب توسط نیتروژن (پتوی نیتروژن) جابجا می شود تا آتش سوزی یا انفجار اتفاق نیفتد. فاضلاب همچنین ممکن است حاوی فلزات سنگین مانند کبالت ، آهن ، مس و غیره باشد. جدول زیر مشخصات نمونه ای از  فاضلاب های پالایشگاه نفت را نشان می دهد.

 جدا کنجدا کننده روغن / آب پکیج تصفیه فاضلاب

اولین مرحله در تصفیه فاضلاب پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی ، جداکننده روغن / آب API  با طراحی Institute نفتی آمریکا استیک حوضه بتونی مستطیلی شکل بلند و کم عمق نیاز است که عرض آن با جریان تنظیم شده است.
جدا کننده روغن / آب یک جریان آرام ایجاد می کند که اجازه می دهد روغن به بالا برود و مواد جامد به پایین می ریزند. جامدات از طرق مختلف جمع شده و به مخزن ته نشینی ارسال می شوند. سپس محتویات مخزن پایین به یک فیلتر فیلتر در جایی که آب و روغن آزاد خارج می شود ، پمپ می شوند. برای بهبود فیلتراسیون ، معمولاً پلیمر به موادی که به مطبوعات می ریزد اضافه می شود. روغن آزاد از جریان جدا کننده روغن / آب بر روی یک مخزن به مخزن بازیافت روغن پمپ می شود. روغن بازیابی شده پس از آن به فرآیند پمپ می شودند.

واحد شناور گاز محلول DGF پکیج تصفیه فاضلاب

در پکیج تصفیه فاضلاب، فاضلاب از جدا کننده روغن / آب به یک مخزن متعادل ساز  جریان می یابد. هنگامی که پلیمر به فاضلاب اضافه می شود  و سپس به واحد شناور گاز محلول (DGF) پمپاژ می شود ، . مقداری از پساب حاصل از DGF از طریق لغزش تحت فشار قرار می گیرد که در آن گاز تحت فشار در آب حل می شود.
آب با گاز محلول دوباره به DGF بازیافت می شود. DGF تحت فشار نیست ، بنابراین جریان بازیافت بیشتر گاز محلول را که حباب ایجاد می کند آزاد می کند. حباب ها از طریق فاضلاب به سمت بالا سرازیر می شوند و هر روغنی را که وجود دارد جمع می کنند. گاز و روغن در بالای آب شناور می شوند جایی که حباب ها می ترکد و روغن برای شناور شدن آزاد می شود. این “شناور” اسکیم شده و به مخزن بازیافت روغن می ریزد.

 تصفیه زیستی پکیج تصفیه فاضلاب

 پس فاضلاب به یک تصفیه کننده بیولوژیکی منتقل می شود که در آن باکتری ها قسمت عمده هیدروکربن های باقی مانده را مصرف می کنند. با رشد باکتری لجن ایجاد می شود و باید از سیستم خارج شود. بخشی از لجن به قسمت جلوی سیستم بازیافت می شود (لجن فعال بازیافتی) و بقیه به هضم لجن (لجن فعال شده زباله) ارسال می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در شرکت مهندسی کاشفان نیلفام تماس حاصل فرمایید یا از فروشگاه اینترنتی آبفان کالا دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *